De wetten van de Camino

6 mei 2014 - Mansilla de las Mulas, Spanje

Tot vandaag dacht ik dat dat ik zelf de regels van de Camino kon bepalen. Vandaag heb ik ook moeten ondervinden dat de Camino zijn eigen wetten heeft en dat je je daar aan zult moeten onderwerpen. De eerste 2 weken gingen super en konden we min of meer zelf bepalen hoe snel en lang we elke dag konden lopen .  Tijdens de tocht door de Meseta is gebleken dat de Camino bepaalt hoe lang en ver de wandelaar kan lopen. De tijd en afstand gaan voor iedereen hun tol eisen . De één heeft er sneller last van dan de ander maar iedereen komt aan de beurt. De snelle wandelaars van de morgen zijn de strompelaars van de middag. Iedereen begint vol energie en goede moed aan zijn of haar Camino. Door de weersomstandigheden, de afstanden, het andere leefritme en lichamelijke problemen  beleeft iedereen zijn / haar eigen Camino. Na 10 dagen Camino had ik het allemaal wel gezien. Dacht dat ik nu wel wist wat het was en vroeg me af wat het nog toevoegd om nog meer dan 3 weken verder te lopen. Miste familie en bedrijf dus waarom niet met de bus verder en hup naar huis. Gelukkig de kracht en het geduld gevonden om toch verder te gaan en te ondervinden wat het lopen van de Camino echt inhoudt.  Hoop dat de lichamelijke ongemakken zich herstellen en ipv alleen bezig te zijn met het halen van de volgende etappeplaats ook weer kan genieten van de mooie omgeving.

gr GertJan

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hein Veldman:
    6 mei 2014
    GertJan, zet hem op, geniet ervan en respect voor jullie prestatie.
  2. P v Regenmortel:
    7 mei 2014
    GertJan en Hans
    Ik geniet van je reisverhalen, ik twijfel er niet aan maar jullie gaan het halen.
    Jullie zijn voor mij echte bikkels, zet hem op en denk niet te veel aan de blaren.

Groet, Piet
  3. Elly de Heij:
    10 mei 2014
    We kijken iedere keer weer uit naar je berichtjes. Wat een ervaring.jullie gaan het zeker halen. Groeten van Sjaak en Elly