Een pellegrino die blij is met maandverband

8 mei 2014 - Villar De Mazarife, Spanje

Nadat Hans de eerste blaar vakkundig had doorgeprikt was ik er van overtuigd dat het ergste leed geleden was. De volgende dag met nog wat pijn aan de voeten , maar dat hoort er schijnbaar bij dus niet zeuren, naar Mansilla de las Mulas gelopen. Ingecheckt in de stadsherberg en een lekker bordje Spahetti , onze nieuwe energiebron, gegeten. Na terugkomst zat de beheerster klaar om naar de voeten van de pellegrinos te kijken. Ben op advies van Hans ook in de rij gaan zitten. Tot plezier van het toekijkende publiek wat genoot bij de aanblik van mijn voeten. Ai ai ai ai dat ziet er niet goed uit. De beheerster bleek niet alleen heel aardig maar kon ook goed prikken . Prikken bleek niet voldoende en er moest ook gesneden worden om alles goed te herstellen.  Na de kleine ¨operatie¨ werd er ontsmet en verbonden. Om het nog leuker te maken gaf ze me een aantal maandverbanden om onder in mijn schoenen te leggen zodat deze wat verzachting tijdens het lopen zouden geven. Het lopen in de slippers ging inderdaad stukken beter en dit beloofde voor morgen zeker verbetering.

Net als zoveel pelgims hebben we vanavond ook zelf gekookt. Onze kookkunsten ontlokte een nederlandse medepelgrim de uitspraak ¨jullie lijken Buurman en Buurman wel¨ gelukkig smaakte het eten goed. Door een aantal notoire snurkers ging het slapen een stuk minder en heb ik ´s nachts geprobeerd in de keuken een rustig plekje te vinden. Om 4.00 uur gingen de eerste Koreanen echter alweer met de potten en pannen aan de slag dus die rust was me niet lang gegund.

De volgende morgen niet te lang gelopen naar Leon en in het klooster van de Benedictessen ingeschreven. Vervolgens de prachitige Kathedraal en het avondgebed van de nonnen bezocht voor we aan de speciale pelgrimsmaaltijd aanschoven. Gelukkig goed geslapen en ook het lopen ging de afgelopen dag stukken beter dan de vorige dagen. Denk dat ik morgen weer de oude ben wat net op tijd is voor de volgende bergetappes.  Heb nooit kunnen vermoedden dat een paar maandverbanden me zo zouden helpen mijn zere voeten te ontlasten.

gr GertJan

1. Betty:
    8 mei 2014
    Hoi Gertjan, wat genieten we van je verhalen! Gelukkig dat het weer wat beter gaat met je voeten. ( blaren).
    Niks erger dan met blaren lopen :-( . Succes nog!!
    Groetjes van Betty.