Pamplona zonder stieren.

24 april 2014 - Cizur Menor, Spanje

Na een belabberde nacht besloten vanmorgen om 5.00 uur de eerste snurkers te vertrekken. Nou vertrokken ze maar. Nee ze stapten uit bed en gingen in de naastgelen kamer luid overleggen of het vandaag nog licht zou worden. Hans was inmiddels ook wakker geworden en deed uit nijd 6.00 het licht aan. Bleken er nog maar 3 op bed te liggen. De rest was reeds opgestaan of vertrokken. Ook dat is de Camino.

6.45 uur op pad gegaan en samen de nacht nog even doorgenomen. Die van Hans was niet veel beter als die van mij. Prachtige wandeling naar Pamplona. Tijdens de San Fermin feesten rennen hier de stieren door de binnenstadmaar gelukkig is dat pas in Juli. Mooie groene stad die zeker het bezoeken waard is.Bij binnenkomst besloten we ons te trakteren op een lekkere kaffe con leche en een gebakje.  Na een wandeling door de prachtige kathedraal en het aangebouwd klooster, je bent tenslotte op pelgrimspad of niet, weer op pad.

Tijdens de lunch van een lekker vers stokbroodje met spaanse ham begon het, zoals voorspeld, te regenen. Snel de regenkleding weer aan. Ook nu bleek weer dat alle uitrusting perfect werkt. Niets te veel mee maar ook nog niets gehad wat ik miste. Aangekomen in een mooie ruime refugio is het eerste wat we zien bij de entree van de slaapzaal de boerende en snurkende koreanen. Zei tegen Hans dat als hij me vanacht miste ik buiten of in de kamer hiernaast zou gaan slapen.

Zie al weer uit naar de pelgrimsmaaltijd waar we met reisgenoten de ervaringen van de afgelopen dag uitwisselen. Allemaal de hartelijke groeten en tot schrijfs.

1. Arie en Marian Tamis:
    25 april 2014
    Bij aankomst direct de situatie in ogenschouw nemen kijken of de deuren open zijn en zoek een slaapplaats buiten de slaapzaal,lukte mij altijd.Pak je matras en slaap zonder die snurkers,want je moet de volgende dag wel fit zijn. Hans en Gert Jan ik wens jullie een goede Comino en hou vol.
  2. Jo linting:
    25 april 2014
    Gerjan en Hans succes we zullen jullie blijven volgen.
    groeten jo en riet
  3. Moeders:
    25 april 2014
    Gertjan je reisverslag gelezen. Jammer van de snurkers, misschien kunnen jullie ze lozen. Hier gaat alles goed en hoop dat het bij jullie ook zo blijft. Groetjes, Mam