De Camino daar zit muziek in

27 april 2014 - Los Arcos, Spanje

Voor we op pad gaan nog snel even achter de computer om nog wat te schrijven.

Eergisteren lekker gelopen en door een vriendelijke dame naar onze kamer gewezen. In de loop van de middag kwam er een regiment Spanjaarden binnen lopen die we al eerder gezien hadden. Bij het eten weten we apart van hen gezet om te eten met andere niet Spanjaar, ze maken namelijk zo veel lawaai zei diezelfde dame. Dit was ons ook al opgevallen.  We konden toen nog niet weten dat dat niet alleen bij het eten zou zijn. De rugzak is nog niet af of de telefoon komen te voorschijn en het gekwetter begint. Als ze eindelijk zijn uitgetelefoneerd gaan ze verder met elkaar. Ongelooflijk wat die allemaal hebben te bespreken.Goed gegeten in een hele leuke echte Camino sfeer.  Na het eten snel naar bed om een goede nacht te pakken. Het licht was echter nog geen 5 minuten uit of de eerste trombone begon te blazen waarna spoedig de volgende inzette. Nog rustig lezend nam ik direct de beslissing dit ga ik niet nog een nacht meemaken en pakte mijn boeltje op en zocht een andere slaapplek. Buiten onder de verande was plek. Een dame die we tijdens het eten hadden geproken lag er al , en niet uit weelde maar met dezelfde klachten en een kamergenoot volgde 2 minuten later. Het was iets fris maar wel lekker geslapen. De volgende morgen klaagden ook de Spanjaarden dat het wel leek of er symphonieorkest aan het spelen was, was is al bang voor had ik gelukkig gemist.

Op pad naar de volgende belevenis.

gr GertJan

1. Arie en Marian Tamis:
    27 april 2014
    Heel goed,direct beslissen en zorgen dat je goed slaapt,anders hou je het niet vol.Je krijgt al het cominogevoel is niet uit te leggen geweldig.Heb je de klei al gehad dat merk je wel als je gaat glijden.Marian en ik wensen je een goede Camino.
  2. Leo:
    27 april 2014
    GertJan, fantastisch zoals je de sfeer beschrijft. Erg herkenbaar. Tactiek zou kunnen zijn om de etappe iets langer of korter te maken, zodat je van deze groep verlost bent. Maar ja, er lopen wel erg veel Koreanen en Spanjaarden. Dus nogmaals Ultreia e Suseija. Leo