De kogel door de kerk

5 februari 2017 - Het Zand, Nederland

Ja , de kogel is door de kerk. Bij de afsluiting van de wandeling naar Santiago stond het al vast "dit ga ik nog een keer doen". Nu 3 jaar later gaan we, weer samen , op pad naar Rome. Niet met z'n tweeën dit keer maar we hebben er een derde reisgenoot bij gekregen. Annie vd Voort had na haar afwijzing  al spijt dat ze niet was mee gegaan naar Santiago en gaf zich bij voorbaat op voor de volgende trip die we wilden maken. Na lang wikken en wegen hebben we besloten om 2e paasdag te vertrekken en naar Rome te gaan lopen. Niet vanuit huis , hiervoor ontbreekt me de tijd helaas, maar we starten in de buur van Lucca om na minder dan 3 weken in Rome uit te komen.  De route die we gaan lopen is de weg van de Via Francigena. Deze loopt van Canterburry tot Rome en verder maar wij kiezen voor dit gedeelte om kennis te maken met de Italiaanse wandelwegen. Wellicht dat er later meer in het vat zit maar we hebben nu al veel zin in  het lopen van deze etappes.

Met nog ruim 2 maanden voor de boeg zijn we kaarten en routes aan het verzamelen om te kijken waar we gaan vertrekken en hoe verder. De eerste trainingskilometers zijn gemaakt en langzaam worden de  naar Compostella gebruikte attributen geïnspecteerd of ze nog een ronde mee kunnen. Hoewel nog even weg hebben we er nu al heel veel zin in. Voor wie het leuk vindt zal ik ook nu onze belevenissen weer via dit medium beschrijven .

1. Hein:
    9 februari 2017
    Klinkt goed, veel succes met de voorbereidigen.
  2. Elly de Heij:
    13 februari 2017
    Geweldig dat jullie dit weer gaan doen.
    Volg graag jullie reisverslag.
    Zal nog wel even getraind moeten worden.Veel succes.

Groetjes Elly en Sjaak
  3. Anja van der Kooi: