Het gaat nu echt beginnen

16 april 2017 - Santiago de Compostela, Spanje

Het grote feest gaat weer beginnen. De route bepaald en de tas eindelijk gepakt. Morgenochtend vroeg vertrekken we naar Pietrasanta , bij Lucca Italie, om vandaar naar Rome te lopen. Net als de vorige keer waren de voorbereidingen, hoewel hectisch , nu ook weer minstens net zo leuk als de reis zelf.  Gaan we via Assisi ? of lopen we op de route van Canterburry naar Rome de zg Via Francigena?   Na het bekijken van de route , het aanwezige kaartmateriaal en filmpjes van wandelaars die ons voorgingen hebben we besloten om de Via Francigena te gaan lopen . Een vergelijkbaar pad als de Camino naar Santiago al is deze minder bekend en belopen. Onderweg voldoende plek om te overnachten en een duidelijke route zijn bepalend geweest om deze route te kiezen. Aankomen in Rome dat is het doel maar halen we dat niet dan gaan we onderweg zoveel mogelijk genieten van de route en het wandelen naar Rome toe. Vandaag nog maar snel een verhaaltje geschreven omdat ik niet weet of er , net als op de Camino, voldoende mogelijkheden zijn om op een computer het internet te bereiken. Zoals jullie weten ben ik wel van de phone maar niet van de smart dus wordt het bijhouden van deze blog nog wel een uitdaging. Heb nog even overwogen om een tablet mee te nemen. Toch raad maar ter harte genomen om dit niet te doen. "Je wilt toch loskomen van alles dan moet je zeker geen tablet meenemen" was het advies van wandel/fietsmaat . Daarom nu nog even wat geschreven voor ik bij het Paasontbijt met de hele fam. Slijkerman aanschuif.

1. Anja van der Kooi:
    16 april 2017
    Heel veel SUCCES en PLEZIER!!!!!
  2. Hannie:
    16 april 2017
    Veel wandelplezier en geniet ervan.
  3. Sandra Burger:
    16 april 2017
    Een mooie reis gewenst Gert! geniet ervan!
  4. Trudy Deutekom:
    16 april 2017
    Heel veel succes op deze tweede reis! KNAP HOOR!
  5. Hein:
    16 april 2017
    Veel plezier en geniet ervan.
    Succes
  6. Arie en Marian Tamis:
    16 april 2017
    Wij wensen jullie een geweldige reis toe,heel apart zo in het westen van Italie te pelgrimeren naar Rome. Het begint zelfs bij mij wat te knagen wat jullie gaan doen is gewoon fantastisch.Wat zal je veel zien en ervaren.Nogmaals een goede reis en kom heel en gezond terug,zo ook Annie en Hans. Genieten!!!!!
  7. P v Regenmortel:
    17 april 2017
    GertJan en Hans
    Vooral veel wandelplezier, jullie gaan het zeker halen, mooi weer en
    geen blaren,

groetjes Piet