Na het feest volgt de bezinning

28 april 2014 - Azofra, Spanje

Na het vertrek uit Los Arcos op zondag konden we niet echt op gang komen . De avond van gisteren nog vers in het geheugen eiste de wijn deze dag de tol. Toch tot Logronos gelopen waar we door de slechte markering voor het eerst een klein stukje omliepen. En hoe nu verder ? vroeg Hans. Op naar de kerk , deze duidelijk zichtbaar en daar zou vast een plek om te slapen zijn. Het bleek een door vrijwilligers gerund hoster voor pelgrims waar na een donatie geslapen kon worden. Prachtige slaapzaal met goede bedden en gezelschap.

Na een rondje door de stad Logronos te hebben gelopen keken we bij het binnen komen van de slaapzaal tegen Pascalle aan die we al eerder tegen kwamen. Hij blijkt al een maand op pad vanuit Le Puy Envelai.

Samen met Hans hebben we de mis bezocht en schoven om 20.30 uur aan bij de maaltijd die inclusief was. Na een gezamelijk avondgebed kregen we onze stempel en konden van een heerlijke nachtrust genieten.

´s Morgens ontbeten met een Pascalle en 7.00 uur op pad. Weer een mooie wandeldag met één heel klein buitje. In Azofra aangekomen op zoek naar een slaapplek. De plaatselijke hostel is werkelijk super. We krijgen een kamertje voor ons tweeën en na een heerlijke douche stak Pascalle, zonder dat we zijn einddoel deze dag wisten, zijn hoofd om de hoek van de kamer. We gaan nu samen koken en van een klein glaasje Rioja genieten. We lopen tenslotte door deze streek en willen na de gedan arbeid een gepaste beloning.

Op wat kleine pijntjes na zijn we beiden nog fit . De benen en schouders beginnen te wennen aan de dagelijkse inspanning. Het gaat tot nu toe boven verwachting en Hans vraagt zich af wat we met de overgebleven tijd gaan doen.

1. Wil niesten:
    28 april 2014
    Hoi Gert Jan en Hans. Leuk verslag vandaag. We volgen jullie af en toe, maar zijn blij dat het jullie goed gaat. Hou vol en blijf schrijven.
    Groeten van ons beiden
    Aad en Wil
  2. Betty:
    Hoi Gertjan.
    Leuk om al je verslagen te lezen. We blijven je volgen, hou vol en succes voor jullie beiden.
    Groetjes van Betty.
  3. Kees de wit:
    GertJan,
    Wij lezen met veel plezier jouw reisverhalen.
    Succes met de verdere tocht. Zelf lees ik het liever dan dat ik zelf aan de 'wandel' ga.
    Groeten
    Kees en Loes
  4. P v Regenmortel:
    29 april 2014
    GertJan en Hans

Ik kan me best voorstellen dat jullie genieten, als ik die verhalen van je leest, succes en ik hoor weer van jullie.
    Groerjes, Piet
  5. Bennica:
    30 april 2014
    Wat goed dat je het doet he Gert! Mooie verslagen om te lezen. Ik hoop dat de pijntjes meevallen en veel succes en plezier nog met de volgende tochten. xx Ben ps mocht je een bus van het Thomashuis tegenkomen.....we staan erop!
  6. Bennica:
    30 april 2014