Eerst Burgos zien en dan ....

1 mei 2014 - Burgos, Spanje

Vandaag zouden we het na de lange dag van gisteren rustig aan doen. Na een blik in het boekje bleek echter dat we toch weer 27 km voor de voeten hadden voor we in Burgos zouden aankomen. 6.00 uur uit de veren en om 6.30 uur op pad. De zon die langzaam opkomt, de vogels die vrolijk fluiten en goed gezelschap van de Nederlandse en Zwitser van gisteren voor onderweg wat wil je nog meer zou je zo zeggen.

Na 10 dagen echter beginnen de eerste kwaaltjes op te spelen. Niet alleen de gebruikelijke gevoelige voeten maar ook m´n scheenbeen begon danig op te spelen. Na een extra rust ging het beter en kregen we Burgos in het zicht. Waar we al voor gewaarschuwd waren bleek waar. Burgos zien is leuk maar er komen nog een hele toer. Bij het binnen lopen van de stad blijk je eerst over een industrieterrein van te moeten lopen. Na 5 uur lopen en met zere benen viel dit nou niet bepaald mee.  Was gelukkig niet de enige die hier last van had dus zette Hans het nog maar weer een keer op een zingen. De de hitparade , van 30 jaar geleden, te hebben doorgenomen kwamen we in het centrum aan. Eerst de kathedraal opgezocht en het gemeentelijke hostal wat daarbij hoorde. Bleken er 600! bedden te staan. Een keurig nieuw gebouw met uitstekende voorzieningen . We wachten nu nog even op een vrijkomende centrifuge om onze was te drogen waarna we gaan eten en van de welverdiende rust genieten. Laten we hopen dat de benen zich morgen weer hebben hersteld zodat we aan weer een nieuwe etappe kunnen beginnen.

1. Trudy Deutekom:
    5 mei 2014
    Nog maar 400 km! Wat een eind. Maar zoals je het doet grote klasse!
    Bewondering alom!
    Groet Trudy Deutekom.