Na Burgos op naar de Messeta

5 mei 2014 - Bercianos del Real Camino, Spanje

In Burgos was de gemeentellijke herberg een verademing. Mooie cabines met een lichtje en stroompuntje ( heel belangrijk maar daar zal ik later meer over vertellen).   Na aankomst een rondje door de stad waar iedereen vrij had ivm de dag van de arbeid?? Bij het verlaten van de herberg ( 6 verdiepingen) liepen we tegen een bord met lasagna aan. DAAR gaan we vanavond eten. Na de lasagna ook nog een bord spaghetti en salade besteld om weer wat energie bij te tanken. Het drogen van de was liet op zich wachten doordat er veel meer liefhebbers dan drogers waren.

Tijdens het eten een Brit gesproken die de volgende etappe had gelopen , beloofde weer veel mooi. Al veel gehoord en gelezen over die eindeloze messeta, waar het onwerkelijk warm en droog kan zijn. Lijkt me een belevenis om mee te maken . Het weer is tot nu toe perfekt , droog , bewolkt en niet te warm. Kan niet beter. Lekker slapen en morgen weer en route.

Om 6.30 uur de kuierlatten weer aangetrokken en op pad gegaan. Bij het uitlopen van de stad spotte ik Pascalle, een oude bekende, in een Pandaria ( bakkerij) . Hij was alvast de lunch aan het inslaan welk voorbeeld wij volgende. Bij het verlaten hem nog even verrast met een foto.

Door prachtige valleien met rondom tarwe en rogge hadden we een prachtige  maar lange wandeldag. Van de beruchte Messeta nog geen spoor. Wanneer dit het was viel het allemaal nog wel mee. Helaas hoorden we later op de dag dat dit nog maar een voorproefje was en we nog meerdere dagen in dit landschap zouden lopen . Aan het einde van de dag leek een dorpje ons toch wel een wenselijk. In een vallei doemde het ineens op . De Auberge die we vervolgens boekte was één van de beste tot nu toe. Samen met een spaans en japans echtpaar een goede nacht gemaakt. Weer een dag dichter bij het einde van onze Camino.

1. Hein Veldman:
    5 mei 2014
    Hoi GertJan,
    Wat een leuke verhalen, geniet ervan en nog veel loopplezier toegewenst.
    Hein