Een valse start

18 april 2017 - Lucca, Italië

Na de eerste wandeling was het even zoeken maar vonden we uiteindelijk een prima refugio. Bij het wakker worden vanmorgen ging het echter goed mis. Bij het opstaan.na een lange nachtrust schoot het bij Hans in zijn rug. Hij bewoog zich vervolgens op een voor mij wel heel herkenbare manier. Niet prettig als je die dag bijna 30 km wilt lopen. Toch vol goede moed op pad gegaan. Gisterenavond dachten we al tekens van de route, rood /wit, gezien te hebben dus konden vanmorgen makkelijk weer starten. Na bijna 2 km strak naar boven gelopen te hebben bleek echter dat dit een fietsroute ipv de Via Francigena was. Hoe we ook zochten in ons boekje, kaarten of telefoon nergens ook maar enig herkenningspunten. Er zat niets anders op dan terug naar de refugio te lopen epnieuw te beginnen. Vervolgens een prachtige wandeling gelopen en met Hand's zijn rug gaat het ook alweer wat beter. LUCCA liepen we binnen met de regenpakken aan en bij de refugio aangekomen bleek deze vol. Gelukkig is alles toch weer goed gekomen, liggen we op een mooie kamer, hebben lekker gegeten (lasagna en pizza), gaan nu lekker slapen en morgen gezond weer op. Vroeg op pad naar Altopaschio.

1. Trudy Deutekom:
    18 april 2017
    Gelukkig dat Hans zijn rug wat beter gaat! Het begin is er.
    Succes voor morgen!