Helaas komt aan al het moois een einde

26 april 2017 - 't Zand, Nederland

Wat zo mooi begon is toch onverwacht snel geëindigd. Sinds maandagavond zijn we weer gewoon thuis en is onze prachtige wandelweek te vroeg gestopt. Door een scheenbeen wat al vanaf woensdag steeds dikker werd was doorlopen niet echt leuk meer. Alleen door het innemen enkele paracetemollen was wandelen nog mogelijk. Maar dat leek me niet de bedoeling van onze wandeltrip. Pelgrimeren  is leuk maar het moet geen wekenlang pijn lijden worden om toch Rome te halen. Om te voorkomen dat ik na de tocht nog weken / maanden nodig zou hebben om te herstellen heb ik zaterdag de knoop doorgehakt om er mee te stoppen. Voor Hans en Annie was het, gezien de manier waarop ik me voort bewoog, geen echte verrassing. We gaven ze beide direct aan dat we dan samen naar huis zouden gaan . Onze laatste etappe zou die naar Sienna worden. Na een korte blik op de routebeschrijving moesten we nog wel even de deur uit voor mondvoorraad. Bij de plaatselijke traiteur of was het Jaap de melkboer die een broodje smeerde ? hebben we nog snel een broodje prochutto weten te scoren voor zondag . Onder weer prachtige omstandigheden vertrokken we vanuit Abbadia Isola. en konden nog voor achten al bij ons eerste , en tevens laatste koffietentje van de dag, nog een heerlijke koffie met koekje scoren. Opvallend was niet alleen de mooie omgeving maar ook het totaal ontbreken van koek en zopie deze etappa. Gelukkig hadden enkele buurtbewoners een mooie picknickplaats voor wanderlaars ingericht. Met donaties worden de EHBO koffer en een mooi plekje om even op adem te komen onderhouden. De rest van de dag , zolang het kon, genoten van het prachtige landschap . Voor we echter in Sienna aankwamen moest er toch nog even ouderwets geklommen worden voordat we lekker op de Piazza del Campo konden gaan zitten. Door het goede werk van You and Me travel werd onze vlucht bijna 2 weken vervroegd en konden we maandag weer naar huis vliegen. Zal nog wat foto's van onderweg oploaden om jullie te laten genieten van wat we onderweg tegen kwamen.